کمپانی سونی لنز FE PZ 16-35mm F4 G را معرفی نمود

کمپانی سونی لنز FE PZ 16-35mm F4 G را معرفی نمود

 

کمپانی سونی به تازگی یک لنز پاور زوم PZ 16–35mm F4 را معرفی نموده است که برای استفاده به همراه دوربین های سونی در هر دو حالت عکاسی و فیلمبرداری طراحی شده است . کمپانی سونی در بخش معرفی این لنز ، بر ویژگی ها و قابلیت های آن در زمان های فیلمبرداری ، تاکید زیادی می نماید .

در واقع لنز PZ 16–35mm F4 ششمین لنز پاور زوم ساخت کمپانی سونی است و دومین محصول کمپانی در این رده است که به طور خاص برای دوربین های فول فریم میرورلس ساخته می شود. همچنین این لنز اولین محصول پاور زوم کمپانی سونی است که هر دو حالت زوم و اتوفوکوس آن به وسیله موتور های خطی به حرکت در می آیند. برخورداری از یک بدنه کوچک و کم حجم به همراه زوم داخلی و اتوفوکوس نرم و روان در این لنز به معنای آن می باشد که انواع گیمبال ها را بدون نیاز به تنظیمات مجدد به همراه آن می توان استفاده نمود.

تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی

در ساختار داخلی این لنز از 6 موتور خطی XD استفاده شده است که دو مورد از آنها برای به حرکت در آوردن موتور های فوکوس دهی و 4 موتور برای به حرکت در آوردن حالت پاور زوم آن استفاده  می شوند . همچنین این لنز دارای یک حلقه زوم دستی و اهرم کنترل دستی زوم کند/ سریع می باشد.

بر روی بدنه خارجی این لنز هر دو حالت زوم فیزیکی و حلقه فوکوس دستی به همراه حلقه کنترل کننده دیافراگم وجود دارند . حلقه کنترل دیافراگم با استفاده از یک سوئیچ مخصوص دارای حالت ‘de-clicked’ نیز می باشد. زمانی که این لنز را به همراه بدنه دوربین های سازگار با آن مورد استفاده قرار می دهید جهت چرخش حلقه زوم را با توجه به نوع فیلمبرداری خود می توانید تنظیم نمایید.

بر روی بدنه دوربین های سازگار با این لنز ( مثل دوربین سونی FX3 )  ، اهرم تله/واید موجود در کنار دکمه شاتر نیز برای حالت های زوم کردن قابل استفاده می باشد. همچنین شما می توانید سرعت زوم و مود های عکاسی را برای این لنز به صورت مجزا تعیین نمایید و ازاین روی حرکت های سریع در طول زمان های عکاسی و فیلمبرداری را به راحتی می توان انجام داد.

بنا بر اعلام نمایندگی کمپانی سونی تنفس فوکوس در این لنز به نحو قابل ملاحظه ای کاهش یافته است و با استفاده از یک گزینه به نام Breathing Compensation در منو تنظیمات ، حالت تنفس فوکوس را به میزان بیشتری می توان کاهش داد. تنها باید توجه داشته باشید که در زمان استفاده از گزینه Breathing Compensation نوعی حالت کراپ و باز تنظیم رزولوشن در تصویر به وجود می آید .

تعمیر دوربین - تعمیر دوربین سونی

در ساختار و طراحی داخلی این لنز از 13 المنت در 12 گروه استفاده شده است که از جمله آنها به عدسی نیمه کروی ، یک عدسی ED و یک عدسی محدب به همراه یک عدسی Super ED و یک عدسی ED محدب می توان اشاره نمود. از جمله سایر مشخصات موجود در این لنز به دیافراگم 7 تیغه ای ،‌ حداقل فاصله فوکوس دهی در 28 سانتیمتر و حالت مهر و موم در برابر رطوبت و گرد و غبار می توان اشاره نمود. بر روی عدسی اصلی لنز از کوتینگ فلورین برای دفع قطرات چربی و رطوبت استفاده شده است .

قطر بدنه این لنز برابر با 80.5 میلیمتر و طول بدنه آن 88.1 میلیمتر می باشد. وزن آن در حدود 353 گرم بوده و از این روی این لنز را باید سبکترین لنز زوم واید انگل F4 در بازار است که از موتور زوم استفاده می کند.

بنا بر اعلام کمپانی سونی لنز FE PZ 16-35mm F4 G با قیمت 1200 دلار در فروشگاه های مجاز سونی در سراسر جهان موجود خواهد بود.

 

تهیه و تنظیم : ایده آل دوربین - نمایندگی تعمیر دوربین در ایران

آشنایی با بخش تعمیر دوربین سونی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد